4 Mart 2013 Pazartesi

Kedi Dilli Çikolatalı Pasta

Malzemeler


  • 1 paket kakaolu puding
  • 1 paket bitter çikolata
  • 1 tatlı kaşığı tereyağı
  • 16 adet kedidili
  • 1 tatlı kaşığı nescafe
  • 1 tatlı kaşığı brendy (kahve likörü, irish cream vb)
  • Dr. Oetker pasta süsü (şekerli)
  • 1 su bardağı antep fıstığı


Hazırlanması
Antep fıstığını yağsız teflon tavada orta ateşte sürekli sallayarak yaklaşık 5 dakika kavurun. Fıstık kokusu gelmeye başlayınca altını kapatıp soğumaya bırakın.
Pudingi altı çift kat çelik tencereye boşaltın. (Ben Carte D’Or marka kakaolu puding kullandım). Üzerindeki tarifte belirtilen miktarda (500 ml) sütü ekleyin. Balonlu tel ile iyice karıştırın. Ortadan biraz daha yüksek ateşte sürekli karıştırarak kaynamasını bekleyin. Kaynayınca ocağı kısıp 2-3 dakika daha karıştırarak pişirin.
Bitter çikolatayı paketini açmadan tezgaha vurarak parçalayın. (Ben 200 gr. Nestle çikolata kullandım). Ocaktan aldığınız pudinge çikolatayı ve tereyağını ekleyip balonlu tel ile hızlıca karıştırarak yedirin.
1 su bardağı kaynar suda nescafeyi eritin. İçerisine arzu ederseniz alkolü ilave edin ve derin bir kaba alın. Kedidilini hızlıca bu karışıma batırıp dikdörtgen cam bir servis tabağına dizin. (Ben 25*35 cm. ebadında porselen kap kullandım).
Kedilinin üstüne soğumuş fıstıkları düzgünce yerleştirin.Pudingi tekrar karıştırıp sıcakken en üste dökün. Bir spatula yardımıyla üzerini düzeltin.En üstüne pasta süsü serpiştirin. Oda sıcaklığında soğuduktan sonra buzdolabında en az bir saat dinlendirip servis yapın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder