17 Ocak 2018 Çarşamba

Lahana Salatası (Coleslow)

 Malzemeler:

 300 gr. lahana, ince yapraklarından (elinizle dolu dolu iki avuç)
2 adet havuç
2 yemek kaşığı üzüm sirkesi
2 yemek kaşığı limon suyu
1 yemek kaşığı mayonez
2 yemek kaşığı süzme yoğurt
1 yemek kaşığı toz şeker
1 çay kaşığı tuz
½ çay kaşığı değirmen karabiber
1 tatlı kaşığı hardal
1 adet yeşil elma, arzuya göre ( Kullanılırsa rende olacak, suya rendelenecek ki kararmasın. Sonra süzülecek)
1 küçük soğan
      Hazırlanması:

Lahanayı çok çok ince kıyın. Tuzlayın ovun. Yıkayıp pamuklu bez veya kağıt havlu ile kurulayın.
Havuçların kabuklarını soyup rendeleyin.
İstenirse soğanı kaynar suda 2 dakika haşlayıp süzgeçle çıkarın. İnce ince doğrayın. (Ben eklemedim)
Elmayı rendeleyin. (Ben eklemedim)
Bütün sebzeleri geniş bir kaseye alın.
Ayrı bir kasede 2 yemek kaşığı üzüm sirkesi, 1 yemek kaşığı mayonez (Ben eklemedim), 2 yemek kaşığı süzme yoğurt ( 3 yemek kaşığı ekledim) , 1 yemek kaşığı toz şeker, 1 tatlı kaşığı hardal, 1 çay kaşığı tuz ve karabiberi çırpıp sos hazırlayın.
Sebzelere sosu ekleyip iyice harmanlayın 1 gece buzdolabında bekletin ve servis edin.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder